Overnachten

Geschreven door

Corine

Leestijd 4 minuten 1293 x bekeken

Twee weken geleden was het zover: op vakantie in eigen streek! Samen met vriendinnen deed ik een Tour du Tubbig en scheurde we met een E-chopper de omgeving door, overnachtten we bij 'n Kaps en zorgden we goed voor ons innerlijke ikje: meer dan genoeg lekker eten.

In tijden van corona, onzekerheden en toch graag weg willen van huis, is een weekendje weg in eigen land altijd een goed idee. En waarom ver weg gaan als je dichtbij ook het op & top vakantiegevoel kan ervaren? Samen met mijn vriendinnen kozen we voor de bestemming: Tubbergen! Even lekker toerist in eigen streek.

Speciaalbierliefhebbers

In de ochtend waren we op tijd vertrokken vanuit Borne. First stop: Pakhuis in Albergen. Wij zijn echte bierliefhebbers dus een speciaal biertje mocht niet ontbreken! Maar jeetje, wat veel keus. Ik denk dat we wel drie kwartier bij alles hebben staan kijken. Blonde biertjes, triples, blikjes, flesjes, Twentse merken, Nederlands, Buitenlands, kleurrijke verpakkingen, serieus grote flessen, hoge percentages, 0.0 varianten: je kan het zo gek niet bedenken of het staat er wel. Helaas ben ik mijn smaak nog voor de helft kwijt door COVID, maar mijn vriendinnen hebben de biertjes allemaal goedgekeurd en waren dik tevreden!

't Oale Roadhoes

Tijd om naar het centrum van Tubbergen te gaan voor wat inkopen. En toevallig is het ook lunchtijd, dus dat brengt ons op het terras van 't Oale Roadhoes! Met zoveel lekkere speciaal biertjes in het vooruitzicht is een stevige lunch als basis wel een goed idee natuurlijk. Wel jammer dat ik mijn laatste hap op de grond laat vallen, maar goed: dat mocht de pret niet drukken. Na wat flaneren door de winkelstraten (want dat doe je toch op vakantie?) en boodschappen te hebben gedaan, komen we aan bij n Kaps. We hebben namelijk een safaritent gehuurd voor een weekend. Helemaal lachen: op Safari in Tubbig! De tent zag er op de foto's al veelbelovend uit, maar in het echt was het nog mooier. Je hebt heel veel ruimte, luxe en het is heel modern én leuk ingericht!

Net aangekomen

Gerald, samen met Chantel de eigenaar van Kaps, tipt ons nog wel even om een bezoekje aan hun zwembad niet over te slaan. Met zo'n 28 graden was dat zeker geen slecht idee en stonden we te gieren van het lachen in de waterspeeltuin. Wel ijskoud trouwens, als de grote emmer met water naar beneden klettert!

Op de chopper

De volgende activiteit keken we al lang naar uit: het huren van een e-chopper! Het Twents Kwartiertje had gelukkig nog een paar mooie exemplaren te huur dus boekten we de choppers voor zo'n 4 uur. Eerlijk is eerlijk: de eerste bochten vond ik wat spannend, maar daarna gingen we als de brandweer. We hadden van Twents Kwartiertje een prachtige route meegekregen. Zo reden we via Weerselo, naar Ootmarsum, via Vasse weer terug naar Tubbergen. Wat is dit toch een fantastisch mooie streek! In kunststadje Ootmarsum is natuurlijk van alles te zien. Leuke winkeltjes, galerieën en veel kunst gerelateerde evenementen maken van Ootmarsum een hele bruisende buurgemeente. Dit mag je dus zeker niet overslaan bij een bezoek aan Tubbergen!

Annemiek aan het touren

Na wat fotoshoots met onze e-chopper (alles voor Instagram) touren we verder naar Vasse. En als je er komt, kan je het eigenlijk niet voorkomen: hele grote kans dat je iets verliefd zal worden. Wat een lief dorpje. Wat een prachtige omgeving. Ik denk dat heel veel mensen Vasse verlaten met glinsterende oogjes! Redenen genoeg om neer te ploffen op het leuke terras van Tante Sien. Hier genieten we even lekker in het zonnetje en van een machtig groot stuk appelgebak met lekker veel slagroom.

Rondje andersom

Met al de nieuwe brandstof in ons systeem kunnen we weer verder met onze tour! Na 3 uur zijn we al terug in Weerselo en dat betekent dat we nog een klein rondje de andere kant op kunnen. We rijden via Weerselo en Saasveld opnieuw een hele mooie route, genieten van al het groen en de leuke weggetjes en komen helemaal verwaaid weer terug.

Oetrösten

's Avonds gaan we de camping niet meer af en gaan lekker eten bij Restaurant Troubadour. Gezellig druk, veel ouders op het terras (alle kinderen zijn druk met spelen in de speeltuin) en hier mag je de toetjes zeker niet overslaan. Zo lekker!

Voor een weekendje waren we heel even toerist in eigen streek. En dat was echt onwijs leuk! Één ding weet ik wel: misschien boek ik mezelf deze vakantie nog ergens een weekendje (als het nog vrij is!). De lijst met dingen die ik als toerist wil ervaren is alleen maar nog langer geworden.

Op de chopper
Denk bijvoorbeeld aan een rondleiding door de Huttenkloas Brouwerij, aardbeien proeven bij de Manderveense Aardbei, tot rust komen bij de Kroesweffer en de Molenroute fietsen! Genoeg te doen dus.

In Tubbergen zijn alle ingrediënten voor een fijne zomer aanwezig!

Deel dit artikel met vrienden

Corine

Corine deelt de leukste tips, highlights, hotspots en leukste verhalen van regio Tubbergen!

Meer verhalen uit Tubbergen

1. Kunst & cultuur

De Twentse Verlichte Carnavalsoptocht in Tubbergen

Geschreven door Corine
  2. Winkelen

Op bezoek bij de buren: de Weerselose Markt

3. Winkelen

Op naar de Kringloop in Tubbergen!

Geschreven door Corine
  4. Kids

Restaurants met speeltuinen in Tubbergen en omgeving!